24 maja 2014

Vilhelm Hammershoi

W zeszłym tygodniu, po raz kolejny, wybrałam się do mojej ulubionej National Gallery. Pośród wielu wspaniałych dzieł, które się tam znajdują, jeden poruszył mnie szczególnie.
Chyba dlatego, że tak mało pokazuje, a tak dużo "mówi", bo mniej jest więcej.

Interior, 1899 - [Wnętrze]

Zachwyciłam się tym obrazem. Ta wymowna pustka, ta tajemnica poruszyła moje zmysły. Rozedrgała nerwy tak bardzo wzbudzając ciekawość... i zachwyt na bezdechu.
Chciałoby się przenieść do tego obrazu, do tego domu, zobaczyć co tam jest, jak to wygląda, jak ci ludzie żyją, o czym myślą.

 Interior With Young Women From Behind, 1904 - [Wnętrze z młodą kobietą od tyłu]


Sunbeams, 1900 - [Promienie]


Interior of Courtyard, Strandgate 30, 1899 - [Wnętrze podwórka przy Strandgate 30]


 Interior With Women at the Piano, Sreandgate 30, 1901 - [Wnętrze z kobietą przy pianinie]


Sreet in London, 1906 - [ulica Londynu]


Portrait of Young Girl, 1885 - [Portret młodej dziewczyny], siostra artysty Anna



Vilhelm Hamershoi 1864-1916. Duński malarz, mieszkał i tworzył w Kopenhadze.
Malował portrety, pejzaże, budynki, ale znany jest przede wszystkim jako autor przedstawień wnętrz, których namalował 60. Kobietą stojącą tyłem do widzów jest jego żona Ida, którą poślubił w 1891 roku.



2 komentarze:

  1. OJ pooglądałabym taką galerię !

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, uwielbiam National Gallery. Byłam tam wiele razy i zawsze się zachwycam się od nowa.

    OdpowiedzUsuń