26 lipca 2014

Brązowe listki

Kolejna czapeczka zrobiona z Debbie Bliss baby cashmerino. [55% wełna, 33% akryl,12% kaszmir]. Bardzo przyjemna włóczka w dotyku, aczkolwiek nitka trochę się rozłazi podczas dziergania, tz. nie to że się rozdwaja, tylko się rozpięciara, albo nawet rozsześciara, albo nawet - uwaga, uwaga - rozsiedmiara! i po namoczeniu wydziergany produkt nabiera rozmiarów więc trza uważać.
Ale do rzeczy, czyli do czapki.
Wzór znaleziony na youtube i nazywa się Hat of The Month/September 2013/Leaf Summer Behind.
Robi się łatwo, szybko i przyjemnie. Pod filmikiem jest wszystko rozpisane co i jak - po angielsku więc słownik w garść lub poprosić kogoś o pomoc, kogoś co coś kuma po angielskiemu.
Albo... mogę podpowiedzieć, jakby ktoś nie wiedział, a chciałby wiedzieć, że:
K - prawe
P - lewe
K2tog - dwa prawe razem na prawo
ssk - dwa prawe razem na lewo
yo - nawijamy wełnę na drut [robimy oczko]
sl1 - przerzucamy oczko z lewego drutu na prawy bez przerabiania
Sk2p - przerzucamy oczko z lewego drutu na prawy, dwa następne oczka na lewym drucie przerabiamy razem na prawo i przerzucamy oczko z prawego drutu [to przełożone, a nie przerobione] przez przerobione dwa razem, czyli z trzech oczek mamy jedno.  [Jeśli chodzi o tę kombinację, to właściwie skrutów [nazw] jest kilka różnych]
st - oczko
pm - umiejscowić marker
row - rząd
cast on - nabieramy oczka na drut
BO - zamykanie oczek
Inc row - rząd w którym zwiękaszamy ilość oczek
Dec row - rząd w którym zmniejszamy ilość oczek
Już więcej teraz nie pamiętam, ale jak ktoś ma jakieś pytanie, to wal śmiało.

Wracając do tematu:
Kapelinder zrobiony na drucikach 3,5 i 4mm.
Zeszło jakieś ok. 100m włóczki.




A tu widać, jak ciężko pracowałam nad tą czapką w parku, na trawce, na słoneczku och, nie łatwe życie dziewiarki.











5 komentarzy:

  1. Życie dziewiarki jest faktycznie cholernie ciężkie:))) Czapa super podoba mi się :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapka i wzorek śliczne.Ja zaczęłam robić szalik na taką zimniejszą jesień.Mój mąż popukał się w czoło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł. Lato to dobra pora na dzierganie zimowych akcesoriów, czyli tz. drobizny :]]

      Usuń
    2. Ps. ja też się wzięłam za ażurowy jesienny szalik :]

      Usuń