20 lipca 2014

Czapka Oak Trail

Czapeczka z mojej nowej książki "Botanical Knits" - Alana Dakos, Oak Trail, "Dębowy szlak".
Zrobiona z włóczki Debbie Bliss, baby cashmerino,55% wełna, 33% akryl, 12% kaszmir. 50g/125m.
Zużyłam prawie cały jeden kłębek. Bardzo fajniutka ta włóczka. Mam jeszcze jeden kłębek i chyba zrobię sobię jeszcze jedną czapkę! albo rękawiczki :]
W książce jest podane żeby zrobić czapkę na drutach 4,5 i 4mm, ale ja się na czytałam na internecie, że projekty Alany Dakos prawie zawsze wychodzą bardzo duże i żeby brać mniejsze druty. Zresztą, po zrobieniu paru próbek do kilku rzeczy w tej książce okazało się, że to prawda, a do tego ja jeszcze mam małą głowę. No więc, zrobiłam na drutach, 3,75 i 4mm, zamoczyłam, zblokowałam liścia i pasek i jest ok.










Dziergałam tę czapkę praktycznie cały boży dzień z przerwą na zrobienie obiadu [zupka jarzynowa :]] i zjedzenie obiadu i z drugą przerwą na zrobienie babeczek i ich kosumpcje :]

Lukier nie chciał się trzymać na czubku :[

5 komentarzy:

  1. I fajnie wygląda:) Ciekawie wygląda z tym liściem:) U mnie upały od wielu wielu dni grubo ponad 30 stopni i takich grubych rzeczy do ręki nie biorę na razie:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas dwadzieścia parę, też ciepło, ale chmury i burze non stop. A co do czapki, to będę teraz wchodzić do autobusu z liściem na głowie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie, a "liść na głowie" rozbawił mnie totalnie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo oryginalna czapka. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń