17 lutego 2015

cardigan Flourish - leśny

Oto " flourish" według projektu Alany Dakos z książki "Botanic Knits 2"
Moje dzieło ma ozdobne pnącza z dwóch stron, a nie tylko z jednej strony, jak było w projekcie. Tak mi się bardziej podoba :]
Jestem nim zachwycona nie tylko dlatego, że wzór jest uroczy, ale też dlatego że użyłam super włóczki. 100% wełna, roślinny motyw i piękny, ciemny, leśny, zielony kolor. Dlatego roboczo nazwałam go "leśny".



Zrobiłam sobie zdjęcie w dosłownie ostatnich promieniach zachodzącego słońca. Cud, że w ogóle słońce było i że mogłam coś złapać. Oczywiście, mogłam poczekać i zrobić super sesję zdjęciową kilka dni później, ale.... ja nie mogę czekać, ja muszę teraz, teraz, natychmiast, bo sweterek jeszcze gorący, prosto z pieca. Kto mógłby czekać? 

 
Bałam się, że sweterek wyszedł za duży, ale nie, jest perfekt. Rękawy trochę przydługie, ale lepiej niż za krótkie. Właściwie to go wydziergałam pomiędzy dwoma rozmiarami. Najmniejszym [88cm] i zaraz następnym [96,5cm]. Ja mam 91cm więc musiałam wypośrodkować. Wydaje mi się, że mi się udało. No i jest też dłuższy o 1,5cm.

Bardzo mi się podobają te guziki. Miałam wybrane inne. Bardzo ładne, ale niestety było ich 7, a potrzeba osiem. Pobiegłam do sklepu dokupić jednego, ale nie było... w sumie, to nawet nie za bardzo pamiętam gdzie je kupiłam... W każdym razie, kupiłam inne i też są super.




Włóczka James G. Brett Legacy. 100% wełna. 50g/128m. Zużyłam 8 motków. Druty 4,5mm.



10 komentarzy:

  1. No wcale się nie dziwię , że musiałaś teraz , już , zaraz , natychmiast:) Piękny sweterek, w idealnym odcieniu zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Planuje porobić jakiś lepsze zdjęcia, jak będzie czas i słońce.

      Usuń
  2. No świetny jest ale spodziewałam się że pnącze będzie jak w oryginale po jednej stronie:) Kolor świetny w sam raz na wiosnę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zrobiłam z dwóch, bo mi się podobał ten wzór i pomyślałam, ze tak będzie ciekawiej. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Cudny sweterek ! Wspaniały wzór i śliczny kolor :-) A najważniejsze - Twoje perfekcyjne wykonanie - bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. starałam się, ale moje wykonanie daleko odbiega od pięknego, perfekcyjnego wykonania w książce. Ja nigdy nie umiem nic zrobić żeby było ładnie i równiutko, ale dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam :-]

      Usuń
  4. Bardzo ładny! Fajny kolorek, lubię takie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor jest naprawdę piękny. Bardzo mi się podoba. Właściwie, to mam tą włóczkę przez przypadek, w pewnym sensie. Kiedyś kupiłam chyba tylko 4 kłębki. Przyniosłam do domu i pomyślałam: i co ja teraz mam zrobić z tymi czterema kłębkami? Piękna wełna, piękny kolor, szkoda na tylko szalik, sweterek byłby super. Pobiegłam do sklepu dokupić więcej, ale nie było. Napaliłam się na tę włóczkę [bo też była dość tania] i poszukałam na internecie. Zamówiłam jeszcze 6 kłębków. Jak przyszła paczka, to pamiętam, że byłam tak szczęśliwa. Od razu wiedziałam, że muszę ją zachować na coś specjalnego :]]]

      Usuń
  5. Bardzo udany sweterek! Każdy detal taki staranny i ładnie dobrane guziczki. Super :)

    OdpowiedzUsuń