10 kwietnia 2015

szal na wiosnę - krople deszczu na liściach.

Nie jestem dobra w dzierganiu chust/szali, ale czasami coś sobie wydziubię. Odkryłam bardzo fajny, szybki sposób dziergania chusto-szali i chyba zrobię ich więcej..., bo nie trzeba za bardzo przy nich się wysilać mózgowo.
Nabiera się, dajmy na to  250 oczek, albo mniej albo więcej i dzierga się w tę i z powrotem jakiś ażurowy wzorek. Ja sobie pozwoliłam na improwizowane wymyślanie [masło maślane?] w czasie dziergania. Jak już jesteśmy zadowolone z naszego wzorku, to zaczynamy rzędy skrócone. Dziergamy troszkę poza środek i zakręcamy i znowu troszkę poza środek [żeby było symetrycznie], 2 oczka razem, 3 oczka prawe i zakręcamy. Dziergamy do 1 oczka przed przed naszym pierwszym zakrętem, 2o.p razem, 3p i zakręcamy i tak do końca, w te i nazad, aż znowu będziemy mieli te nasze przykładowe 250 oczek :-]
Ja sobie wymyśliłam prosty wzór [oparty na wszem i wobec znanych ażurach] listków pod padającym [wiosennym ;] deszczem.









Użyłam włóczki [bez nazwy], która w kłębku wydawała się szorstka i nieprzyjemna, ale wydziergany szal wydaje się mięciutki i przyjemny [aczkolwiek namoczyłam go w odżywce do włosów, żeby włos był mniej  gryzący].
Właściwie włóczka nie powala jakością: 70% akryl, 20% wełna, 10% alpaka.
Szal zrobiony na drutach 5mm.


6 komentarzy:

  1. Wygląda ładnie i jest praktyczny:) A co do sklepu to chyba jest w Łodzi muszę go odwiedzić jak tam pojadę za miesiąc:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemne połączenie kolorów , razem z urokliwym ażurem tworzą zgrany duet:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały szal! Cudne kolory i wzory - świetny sposób ich dziergania :-) Uwielbiam taki właśnie kształt szala/chusty :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna chusta!!! Bardzo mi się podobają kolorki i ten ażurek .. przeuroczy!!!! :)
    Pozdrawiam serdecznie!!!! :)

    OdpowiedzUsuń