15 maja 2015

leśny gaj

Kolory tego szala przypominają mi [w pewnym sensie] jakiś mały lasek, tak jakoś.
Wydziergałam go z resztek różnych włóczek. Tylko "koronka" jest z nowego kłębka, który nie był do niczego wcześniej użyty.











Kolor 1: cieniutka włóczka Lang Yarns Jawoll Superwash. 75% wełna, 25% nylon.
Kolor 2: jasno zielona Wendy Merino 100% wełna merino.
Kolor 3: beżowa Rico Design 50% alpaka, 50% wełna.
Kolor 4: ciemna zielona Legacy 100% wełna.
Szal wydziergany na drutach 4,5mm.
Generalnie, plan był taki żeby zrobić dekoracyjny brzeg [ten dolny] cienką, brązową włóczką [250 oczek!], a potem resztę ciemno zieloną i to wszystko. Gdy zbliżałam się do końca dziergania szala, już wiedziałam, że zielonej mi nie starczy. Postanowiłam, że końcówkę zrobię jasno zieloną z ozdobnym brzeszkiem picot bind off, ale zdało mi się, że będę miała jej za mało. Miałam rację. Dodałam pomiędzy beżowy kolor, wciąż pragnąc zakończyć jasno zieloną. Jednak ten plan też się nie mógł ziścić. Nadal za mało włóczki. Dwa ostatnie rzędy zrobiłam brązową, którą na szczęście jeszcze miałam i zaczęłam z niej dziergać picot. Szło mi bardzo ciężko i mozolnie. Sprułam wydziergany kawałeczek i zrobiłam zakończenie trochę większe takimi ażurowymi "ząbkami" i jest OK.



3 komentarze:

  1. Bardzo fajne połączenie kolorów - fajny szal wyszedł ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszedł bardzo kolorowy wiosenny szaliczek:) Bordiura jest świetna:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń