3 października 2015

Blok

Pamiętacie blok? Ja, jako dziecko w latach 80-tych uwielbiałam blok. To był mój ulubiony słodki przysmak [ok, jeden z ulubionych obok koreczków i kamyczków [te ostatnie można jeszcze dzisiaj kupić]]. Potem, jak komuna padła, blok też zniknął, bynajmniej u nas w Koszalinie, nie wiem jak w innych miastach. Gdy dorosłam wiele razy rozmyślałam nad tym, jak to bym sobie zjadła ten blok. Taka szara słodka masa, jakby chałwa, ale to nie chałwa, jakieś coś innego. Takie proste, a takie pyszne.
Kilka dni temu, zupełnie absolutnie przypadkowo, nie wiadomo jak, natknęłam się na internecie na przepis, jak zrobić blok, domowym sposobem. Normalnie, jak stałam [siedziałam], tak padłam ;-]] z radości i szoku. Po tylu latach, już myślałam, że ten blok, to ja sobie chyba sama wymyśliłam, że to legenda i tylko ja pamiętam. Okazało się, że właściwie, to dużo jest na internecie przepisów, jak zrobić blok. Nigdy mi nie przyszło do głowy żeby poszukać, nigdy bym nie pomyślała, że to w ogóle można w domu zrobić. Myślałam, że takie rzeczy, to tylko fabryka [... i się nie dotyka ;-]
Blok jest łatwy i szybki do zrobienia. Nie trzeba nic piec, tylko masło rozpuścić na ogniu. Dodać cukier, kakao i dużo mleka w proszku [mniam, mniam], no i jeszcze garść bakalii i pokruszone herbatniki. Wstawić do lodówki [najlepiej na noc] i na drugi dzień gotowe.
Palce lizać! :-]]

Dałam temu blokowi ksywkę - "wielki snikers"

 Oczywiście, blok nie jest taki sam, jak ten z przeszłości, ani nie wygląda, ani nie smakuje, ale może "leżał koło niego" ;-] . Jednak, muszę przyznać, że ten domowej roboty [pomimo iż, inny] też smakuje wyśmienicie i jest wzbogacony bakaliami, co jest zaletą - orzechy laskowe, rodzynki, herbatniki więc żałujcie, że nie jecie :-P



2 komentarze:

  1. To jest bardzo słodkie:) Zaciekawiłaś mnie i idę zobaczyć ten przepis:) Dziękuję za link:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej.Kobitka na filmiku mówiła, że wychodzi bardzo słodkie, dlatego ja dałam mniej cukru i wyszło perfekt :]

      Usuń