26 lutego 2016

Jeżyny

Dziergałam ten sweterek chyba z miesiąc, ale w końcu jest. Piękny Rowan felted tweed, alpaka i wełna [i wiskoza]. Podczas dziergania trochę zwątpiłam, czy dobrze zrobiłam, kupując tę włóczkę, bo była dość szorstka i miała pełno odstających włosków. Teraz kiedy sweterek jest skończony i zblokowany, nie żałuję tej decyzji. Wełenka po namoczeniu zdaje się być przyjemniejsza. Miększa, cieplutka i taka jakby... szlachetna.
Kolor granatowo-ciemno/szaro-grafitowy, przypomina mi jeżyny..., do których czasem trudno się dostać, bo krzaki klują i zaczepiają, ale nagroda jest przepyszna. Tak samo ten sweterek, niby gryzący, ale miękki i przytulny jednocześnie.
Nie wiem, coś w nim jest takiego bardzo fajnego, że bardzo mi się podoba, choć przyznam, że powstawał w bólach.
... Może piękno zradza się w bólach?...

Jeżynek :-)

 Z przodu

Z tyłu 

Strike a pose

Sweterek dziergany od dołu i na okrągło, przód i tył razem do pach. Potem osobno karczek i osobno przodzik z dekoltem i zszycie ramion. Rękawy wrabiane od góry i dziergane w dół do ściągaczy. Na dzień dzisiejszy, to moja ulubiona metoda.

Z bliska 

I jeszcze bliżej 

U dołu 

Muszę dodać, że zużyłam tej ciemniejszej nitki do ostatniego centymetra. Kupiłam 5 kłębków grafitowej i jeden szarej. 50g/175cm, druty 4mm. Od samego początku [jeszcze w sklepie] zamiar był taki żeby wydziergać ciemny, przytulny, stonowany, zimowy sweter z jaśniejszymi mankietami i kołnierzykiem i jakimś ładnym, małym workiem na przodzie. No i jest co miało być :-D

Taki jestem kudłaty 

Jeżynowe kwiatki 

Szukałam w moich zasobach zdjęć jeżyn i nie znalazłam, choć wiem, że onegdaj miałam...
 w zamian wrzucam zdjęcie przygodnego kota :-P [też ciemny i włochaty].


4 komentarze:

  1. Bardzo ładny! Z poprzedniego wpisu sądziłam, że będzie grafitowo-szary a teraz widzę, że jest jeszcze ładniejszy - granatowo-szary, a ten granat ma taki śliczny, głęboki kolor. Podoba mi się również pomysł na ażurowy przód.
    Myślę, że będzie się dobrze nosił .
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kolor jest faktycznie wyjątkowy. :-)

      Usuń
  2. Jest śliczny. Taki zwykły niezwyklak:)

    OdpowiedzUsuń