6 lutego 2016

Słodkie żółte

Żółte kwiatuszki w sam raz na ponurą, wietrzną i mokrą zimę. Słoneczny, ciepły kolor na poprawę humoru i na uśmiech na twarzy. Aż się gorące lato przypomina [polskie lato, oczywiście] i wydzierające się skowronki pod żółtym słonkiem :-]
Sweterek wykonany z moich ostatnich zapasów wełny merino Debbie Bliss baby cashmerino [55% wełna, 33% akryl, 12% kaszmir]. Całość swetra wykonałam na drutach 4mm, ściągacze na 3,5mm. 
[Najczęściej dziergałam na drutach 4,5mm, ale ostatnio jakoś polubiłam na 4mm. :-]





Zombi paznokcie ;-]
.
Z tylu się nie wysilałam. Wzór kwiatków niby prosty, ale trudno utrzymać odpowiednie natężenie nitki na zrobienie ładnych i równych płatków . W przypadku tego sweterka zaczęłam od dziergania przodu, potem tył, potem zszyłam i dorobiłam rękawy.

- Czyż nie jestem słodziudka?  [kaczuszka/kaczorek :-]



 Rękawy wydziergane metodą dorabiania od góry zaczerpniętą z tej strony.


Myślałam sobie, żeby najpierw zrobić takie kwiatki-motylki, bo też mi się bardzo podobają, ale zrobię je następnym razem. Tym razem, postanowiłam wydziergać wzór takich kwiatków [Dandelion Stitch, czyli mlecz]. Pomimo, że filmik angielski [może amerykański], to wszystko jest tak ładnie pokazane, że każda dziewiarka będzie mogła się nauczyć. Zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia. Przeszukałam cały internet, wszystkie moje książki i w sumie znalazłam wiele sposobów dziergania tych kwiatuszków, na pięć płatków, na trzy, na dwa. Wybrałam te na 3, bo właśnie takie chciałam zrobić. Zainspirowałam się ślicznym sweterkiem ze strony tinkusiowe dzierganie. Niestety strona została zablokowana i już nie można podziwiać pięknych dzieł utalentowanej dziewiarki. A szkoda, bo jak się wzorować, to najlepiej na mistrzach, nieprawdaż?





6 komentarzy:

  1. Świetny sweter ładnie na Tobie leży:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczności ! Fantastyczny sweterek :-) Wzór z przodu doskonały, a kolor bajeczny :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki uroczy kanareczek :) Piękny wzór z przodu, myślę, że ciekawie wyglądałby też na czapce. Śliczny sweterek!

    OdpowiedzUsuń
  4. kolorek iście wiosenny a seterek no cóż można napisać: śliczny!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudności. Moja najpiękniejsza.Masz talent. Twoje sweterki są ładne a przy tym twarzowe i cieplutkie.Wiem bo noszę.😍 Mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Mamutku ;-]
      Dziękuję za słowa uznania :-] Pozdrawiam.
      Ps.Kolejny sweterek się robi.

      Usuń